Avantgarde: Τολμηρό και απόλυτα επιτυχημένο το εγχείρημα στο ΑΠΟΕΛ-ΑΕΛ!

Ο Πολιτιστικός Οργανισμός Avantgarde μας έχει συνηθίσει σε ιδιαίτερες και ξεχωριστές δράσεις, αρκετές από τις οποίες προκαλούν ή/και βασίζονται στη διάδραση με το κοινό. Ανάμεσα τους, οι εγκαταστάσεις Natura Madre-Natura Morta και Play Me, I’m Yours: Nicosia 2014. Πρόκειται για ένα μη κερδοσκοπικό πολιτιστικό οργανισμό που λειτουργεί υπό την Επίτιμη Προεδρία της (εκάστοτε) Πρώτης Κυρίας της Κυπριακής Δημοκρατίας και την Υψηλή Προστασία [Patronage] του κορυφαίου πιανίστα-μαέστρου στον κόσμο Vladimir Ashkenazy.

Σκοπός του Οργανισμού είναι η ενίσχυση και βελτίωση των πολιτιστικών δρώμενων της Κύπρου, η στήριξη των Κύπριων καλλιτεχνών και η προβολή του πλούσιου πολιτισμού της Κύπρου εντός και εκτός των συνόρων της. Έχει θεσμοθετήσει σημαντικές δράσεις, έχει διοργανώσει μεγάλες πολιτιστικές εκδηλώσεις και έχει συνεργαστεί με κορυφαίους καλλιτέχνες (Vladimir Ashkenazy, Thomas Duis, Joja Wendt, Δημήτρη Σγούρο, Barbara Helfgott, Anderson & Roe, Igudesman & Joo κ.ά.).

Μεγάλη σημασία ο Οργανισμός αποδίδει και στην ανάπτυξη της μουσικής παιδείας στον τόπο και αρκετές από τις δράσεις του εστιάζουν στην στήριξη των παιδιών και των νέων, στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και στην ανάπτυξη ακροατηρίου. Σε αυτό το πλαίσιο εντάχθηκε το τελευταίο, τολμηρό, εγχείρημα του Οργανισμού που πραγματοποιήθηκε την περασμένη βδομάδα στη Λευκωσία.

Συγκεκριμένα, έπειτα από συνεννόηση με τις αρχές του ΓΣΠ, την Κυπριακή Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου και την αθλοθέτρια εταιρεία του θεσμού του ποδοσφαιρικού κυπέλου, ο Οργανισμός εμφάνισε ένα πιάνο με ουρά στη στοά του ΓΣΠ (δυτική κερκίδα) για ένα «διαφορετικό» ρεσιτάλ πιάνου για 2 και 4 χέρια στο πλαίσιο του τελικού κυπέλου Coca-Cola 2019. Λίγες μόνο μέρες προηγουμένως, στην Ελλάδα είχε ληφθεί απόφαση ώστε ο αντίστοιχος θεσμός να διεξαχθεί κεκλισμένων των θυρών, χωρίς την παρουσία οπαδών, χάριν στο φόβο επεισοδίων. Στην Κύπρο, συνέβη ακριβώς το αντίθετο!

Μία ώρα πριν την έναρξη του παιγνιδιού και ενώ οι φίλαθλοι έφταναν στο γήπεδο, το πιάνο duo των Λεώνη Χατζηθωμά και Borislav Alexandrov τους υποδεχόταν με έργα των Grieg, Brahms, Chopin, Debussy, Liszt, Strauss και Rachmaninov. Η συναυλία μεταδιδόταν ζωντανά σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και κράτησε έως και τη στιγμή που σφύριξε ο διαιτητής για την έναρξη του τελικού.

Ο κόσμος της ΑΕΛ, που κατέλαβε τη δυτική κερκίδα, αλλά και κάποιοι από τους οπαδούς του ΑΠΟΕΛ που πέρασαν από τη στοά κατευθυνόμενοι προς τη δική τους μεριά, αντέδρασαν ωσάν να ήταν έτοιμοι από καιρό γι’ αυτό που αντίκρισαν. Χειροκρότησαν τους πιανίστες, τους φωτογράφησαν ή/και φωτογραφήθηκαν μαζί τους ανεβάζοντας τις φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κοντοστάθηκαν για λίγο κι άκουσαν τη μουσική τους. Υπήρξε, μάλιστα, περίπτωση που η διάδραση πέρασε σε άλλο επίπεδο αφού οπαδοί τραγουδούσαν τον ύμνο της ομάδας τους στο ρυθμό της Ουγγρικής Ραψωδίας του Liszt.

«Ήρθαμε στον χώρο τους και μας καλοδέχθηκαν» σχολίασε ο Πρόεδρος του Πολιτιστικού Οργανισμού Avantgarde, Σταύρος Κυριακίδης. «Όταν σχεδιάσαμε τη δράση, δεν ξέραμε τι να αναμένουμε. Ήταν για μας μια πρόκληση. Ο κόσμος της Κύπρου, όμως, απέδειξε ότι διαθέτει πολιτισμό και πως ξέρει να σέβεται και να εκτιμάει κάτι το καλό. Τέτοιες δράσεις γίνονται στο εξωτερικό και συνήθως τις βλέπουμε στα διάφορα μέσα μεμψιμοιρώντας, θεωρώντας ότι δεν θα μπορούσε ποτέ να τις δούμε στην Κύπρο. Αποδείξαμε ότι γίνεται να τις προγραμματίσουμε κι ότι μπορούμε να τις εκτιμήσουμε. Τελικά, μάλλον πρέπει να πάρω πίσω την αρχική δήλωση ότι ήρθαμε στον χώρο τους. Απλά βρεθήκαμε για λίγο στον ίδιο χώρο. Σε ένα χώρο όπου πολιτισμός και αθλητισμός συμβίωναν με αρμονία», καταλήγει ο Κυριακίδης.

Τη ζωντανή μετάδοση στο Facebook είδαν εκατοντάδες χρήστες ενώ πολλοί από αυτούς το μοιράστηκαν στο λογαριασμό τους ώστε να το δουν και οι δικοί τους σύνδεσμοι, μεγιστοποιώντας με τον τρόπο αυτό την προβολή του. Τόσο οι διοργανωτές όσο και οι πιανίστες έλαβαν μηνύματα από Κύπρο και εξωτερικό (Ελλάδα, Βουλγαρία, Ιταλία, Καναδά) από ανθρώπους που είδαν το βίντεο και ήθελαν να πουν ένα μπράβο ή ένα ευχαριστώ!

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε τα φαινόμενα της μείωσης και της γήρανσης του ακροατηρίου στις αίθουσες μουσικής να εντείνονται. Πρόκειται για ένα παγκόσμιο πρόβλημα αφού η νέα γενιά επιλέγει να «κοινωνικοποιείται» μέσω της τεχνολογίας αντί της προσωπικής επαφής. Δράσεις όπως το «The Piano Tour» του Οργανισμού Avantgarde συνδράμουν ουσιαστικά προς την κατεύθυνση ανάπτυξης νέου ακροατηρίου και ευαισθητοποίησης του συνόλου της κοινωνίας.

Πρόκειται για ένα θεσμό που όπως εξηγεί ο Πρόεδρος του Οργανισμού θα συνεχιστεί, με το πιάνο -άλλοτε μόνο του και ενίοτε με τη συνοδεία κάποιου άλλου οργάνου ή φωνής – να κάνει την εμφάνιση του σε αντισυμβατικούς χώρους προ(σ)καλώντας το κοινό να λειτουργήσει μαζί του. Προσέξτε! Ποτέ δεν ξέρετε που θα βρεθεί ένα πιάνο την επόμενη φορά. Άλλωστε, όπως χαρακτηριστικά εξήγησε ο Κυριακίδης, «ολόκληρη η Κύπρος είναι μία μεγάλη σκηνή».

Για την ιστορία, να σημειώσουμε ότι τον αγώνα κέρδισε η ΑΕΛ, κατακτώντας το κύπελλο για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια.

ΜΕΣΩGoal.com.cy team
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ